onsdag, november 16, 2011

Superhjältar möter småhjältar

Under hösten så har Timothy och Alex tillsammans med sina kompisar på gården, Adam, Ebba, Eskil, Julie, Benny och Buster, haft loppis efter skolan. Varje dag stod de ute på gatan och sålde sina gamla leksaker och sjöng. Jag trodde såklart att de skulle samla pengar till godis, men det var aldrig planen. Pengarna skulle gå till cancerfonden. Och de samlade och samlade och helt plötsligt hade de samlat ihop 800 kronor som skulle skänkas. Då kom jag att tänka på min fine vän Filip som är med i Superhjältar mot cancer. Jag tänkte att det vore en rolig idé om superhjältarna hämtade upp pengarna och självklart ville Spiderman och Batman det. Västnytt ville göra ett reportage om det hela, men efter att de ställt in för tredje gången pga av andra nyheter så struntade vi det och körde ändå. Till barnens stora lycka!
Barnen var väldigt imponerade och stod kvar och snackade om dem lång tid efter att de försvunnit. En riktigt bra kväll. Grymma superhjältar och grymma småhjältar.

5 kommentarer:

Beyond Ordinary sa...

Verkligen grymma småhjältar! Finns hopp för framtiden :)

Yosofine sa...

Tycker att barnen var superhjältarna! <3

Linda sa...

Vilka underbara barn! Man får allt en liten tår i ögat...

Inca sa...

Vilket härligt gäng! Och vilket initiativ av kidsen, med insamling istället för snask. Jag hade bullstuga här hemma i sensomras, och sen såldes det av dotter och kompisar för fulla muggar ute i garaget. ;-) Vinsten gick dock till startkapital för att så småningom köpa ett marsvin. =)

Fantastiska bilder du tar!
(Hoppas det e ok att jag lagt in din sida som länk på min...)

// Inca

Sockergrynet sa...

Underbara barn! <3