söndag, september 27, 2009

Malin ♥ Ola

Igår fick jag vara med och fotografera vigseln mellan Malin och Ola. Men det var inte riktigt som vilken bröllopsfotografering som helst. JAG var nämligen en bröllopspresent och överraskning till brudparet från Malins syster Petra och Petras man Fredrik. Så när jag dök upp på frisersalongen där bruden satt och fixade sig så blev det en underbar överraskning och många tårar och skratt. Fantastiskt kul! Jag har aldrig känt mig så speciell som då :-)
Efter lite fix så begav vi oss till deras brygga i Onsala. Vi fick kanske två droppar regn på hela fotograferingen, men det är väl det som betyder tur.
Dags för lite champagne innan vigseln. Jag skippar att berätta om att bruden hällde ut ett helt glas champagne över klänningen en kvart innan hon skulle in i kyrkan....sånt känns inte viktigt en sån här dag :-)
Onsala kyrka.
Och här bryter brudparet ihop. För planen var att vigseln var slut och de skulle bara gå ur kyrkan. Men då börjar kantorn spela igen, alla gäster ställer sig upp i bänkarna och så sjunger alla All you need is love för 2 mycket förvånade och glada nygifta. Härligt!
Happily ever after.
Men jag glömde ju en av de coolaste sakerna på bröllopet......tärnorna....kolla in.
Trillingar! Hur snygga som helst. Ja ska det va så ska det va.....
Tack för en helt fantastiskt dag. ♥

24 kommentarer:

Annika Knober sa...

Ahh...då var det ju det jag såg när jag åkte förbi kyrkan igår...attans att jag inte stannade till!! VIlka underbara foton Mikaela...tänk om jag vetat om dig när jag gifte mig i samma kyrka 2003..men men...! Fantastiska bilder!

Marie - Med mina händer... sa...

Helt underbart, ju!

Mya sa...

men kära du! det är helt magiskt. jag vill gifta mig nu.

annika5064 sa...

Mållös!!!! Fantastiskt! WOW!!!

Cicci sa...

Heelt otroliga foton! Du är den bästa ever Mikaela! Är så glad att du fotade oss också, det kunde inte ha blivit bättre! Kram å hej!

Sanna F sa...

Underbara foton!!!! You rock!

Fia sa...

Så underbara bilder!!! Och en sån underbar dag det verkar ha varit! En fröjd att få se dina bilder!

Tipsy Tessie sa...

Underbart!!!
Älskar dina bilder :) Vilken super-duper present de fick :)

Kajsa sa...

Vilket roligt foto-jobb, och vilken present!!! Sån överraskning skulle jag vilja om/när jag ska trippa upp till altaret.

Hade bruden de rosa skorna även under vigseln? Fräckt isåfall! Love 'em all! (skorna, paret och bilderna :)

Krista sa...

Håller med alla, helt underbara bilder! :)

Och sjukt häftigt att gifta sig i rosa Converse!

Lillnea sa...

Så snygga bilder! Du är helt klart bäst :D

Anonym sa...

Som brudens mor, är jag part i målet,men du har lyckats att fånga de lyckliga tu på ett enastående sätt tusen tack
Arja Edvardsson

Anonym sa...

Som brudens mor, är jag part i målet,men du har lyckats att fånga de lyckliga tu på ett enastående sätt tusen tack
Arja Edvardsson

Anonym sa...

Å vad kul att få se så fantastiska bilder, när man nu missa det Live.

Anna

Anne sa...

Wow sicken present! Underbara bilder, gillar den oversta saaa mycket!

petrified in pink (Petra) sa...

Tack snälla, världens bästa Mikaela, jag och Fredrik kunde inte vara mer nöjda!!!!!! Du är helt fantastisk och jag tror att vi utan konkurrens hade den bästa bröllopspresenten, en som varar i evighet. Du är och förblir bäst och jag är så tacksam för hur dina underbara foton har dokumenterat en av min systers allra underbaraste dagar. Längtar nu om möjligt ännu mer efter vår familjefotografering:-) Kramar i massor/Petra

Pernilla sa...

Så många underbara bilder!
Jag hade också velat haft dig som bröllopspresent!

Mrs. b sa...

Vilka härliga bilder!!!

Linda sa...

Helt fantastiska bilder!
Du är bara så duktig.
Kram kram!

Postadress Torslanda sa...

Underbara bilder! Vilken fin present!

Anonym sa...

Härliga bilder! Väntar bara på att min sambo ska pop the question.. sen ringer jag dig det första jag gör :)

/isabeli

Frida sa...

Vilken present! Och vilka bilder! Och vilken läcker kavaj! Och så fina trillingnäbbar! Och och och... :-)

Angela sa...

Finaste fotona jag sett på länge! Alldeles alldeles underbara...

Nina [ljuvligt] sa...

härliga foton!
Och vilken toppenidé att gästerna sjöng för brudparet i kyrkan, heders till den som kom på det! Vackert brudpar och riktigt häftiga brudtärnor :-)