lördag, januari 24, 2009

RainbowCake


Kolla in den här coola kakan. Kanske inte helt rätt i dessa ekotider. Men lite färgämnen nångång ibland kanske....


Blir sugen på att göra en till Timothys kalas.
Fast Timothy är ju helt inne på saker som är bra för kroppen, vet inte riktigt var det kommer från, han har inte köpt lördagsgodis sen innan jul och idag har han bestämt att han vill ha kravmärktgodis, så nu ska vi till Hemköp och leta. Igår till fredagsmys ville han ha paprika och apelsin(???) Ja ni hör, så den här tårtan kanske inte går hem.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så häftig. Var får man tag i sådan klara "karamellfärger"? Vi har ett födelsedagsbarn här hemma om tre veckor.

Madde - Dagarna.nu sa...

Läckert!
Fast inte speciellt nyttigt med all färg.
Kanske skulle testa att göra lite mer naturligt med blåbär, röda bär mm men det blir ju inte lika starka och fina färger

Anonym sa...

Oj, vilken förståndig liten grabb du har! Så gulligt att han är så bestämd på det, och att det är bra grejer han vill ha :)

sara sa...

Undrar om det är nån slags hälso-gen det där, som vissa bara har? Känner en fyraåring som bojkottar allt som är sött och fett, bjuder man på tårta ser han närmast äcklad ut, frågar "måste jag????" och får en knäckemacka istället. Då blir han nöjd :)

Anonym sa...

Så skarpa karamellfärger brukar man kuna hitta i exemeplvis Engelska matbutiker, det går åt mycket färg och går bara att färga på vitt. Om man har nära till ett Werner och Werner så har de massor av olika också.

Hemköp brukar ha en hel del "bra" godis, dels med lite/utan socker och dels med naturliga färgämnen.

Mikaela sa...

Ja på The English shop finns alla regnbågens färger. Sen undrar jag också om T har fått nån hälsogen som ingen annan i familjen har. Förra året åt han inte tårta eller glass när han gick på kalas.

Åsa sa...

De var ju jättehäftiga!
...och mina knalloranga muffins gick ju ner i Timothy i höstas så det borde väl funka.

Anonym sa...

Vad mysig och cool tårta. Roligare än en vanlig jogubbstårta som det lätt blir : )

Anonym sa...

Jag vet inte om jag är från någon annan planet, men jag tycker det ser läbbit ut!!!
Kram bagaren konditorn olofsson

Sanna F sa...

Wow vad han är cool! Mina barn skulle aldrig byta ut sitt godis... tyvärr!
Roliga tårtor du hittat!!! snygg digilayout med sushi du gjort!!KRAM å trevlig söndag!

LottaM sa...

ÄLSKAR färgerna. Hur cool som helst.

Hoppas att ni mår bättre!

Jag tror att dagens barn har ett annat eko-tänk som det bara är att vänja sig vid. Våra döttrar är mycket noga med att vi ska köpa ekologiskt med korta transportsträckor, inget gelatin etc, i så stor utsträckning som möjligt. Maken och jag har fått tänka till och lära oss en hel del på köpet, även om hälsogenen sannolikt inte kommer från oss gottegrisar :-)

Jag fascineras av (och ibland skräms av) att barn snappar upp så mycket information.

Mich sa...

Ser kanske ej så hälsosamt ut men visst är den cool !!!

Anonym sa...

Men mums! Ögonen måste u också få fröjdas, inte bara munnen =D

Anonym sa...

Min påg såg din tårta vill ha vill ha sa han!!

Är det vanlig sockerkaka du gjort och sen färg.

Carina