fredag, januari 09, 2009

Alex räknar ner


Alex fyller ju år snart och han har stenkoll på hur många dagar det är kvar tills han fyller år, så varje morgon när han vaknar så ropar han:
-8 dagar kvar!
Han har bestämt vilken mat det ska bli, för det får man bestämma när man fyller år. Och det ska tydligen bli, hamburgare och pommes frites, vilket är lite skumt för de få gånger vi käkar på MC Donalds, så äter ingen av barnen upp maten, de tycker inte att det är gott, men hemgjorda hamburgare är ju faktiskt toppen, så det får det bli. Men igårkväll hörde jag att Timothy försökte övertala honom att välja sushi, den lille fulingen. Men Alex är ju bestämd, så det där går han inte på så lätt. Timothy fyller ju också snart så då kan han ju äta sin sushi.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Men du kan ju inte jämföra hemagjorda burgare med McD... helt olika saker!
Var det inte förra året ni inte fick fira honom alls?

Mich sa...

Kul att se att barn fortfarande räknar ner. Det gör ej jag än mer, kan jag säga ;-))

Anonym sa...

va kul ^^ jag får säga grattis i förskott! eftersom jag ikväll flyger iväg till thailand, och då kan jag heller inte vara aktiv i kurserna :/ synd, för de var ju så bra! kommer ju missa massa. men men..
ha det bra! hälsa :)

Christine sa...

*fniss*
Mina älskar också Mc Donalds!
Dock inte maten .. =S

Anonym sa...

varf år du alla undarbara ramar ifrån, har suttit och letat hela dan men jag hittar inte några!