fredag, april 28, 2006

Scrapenkät!



Namn: Mikaela
Ålder: 33
Hemort: Göteborg
Familj: Mannen Anders, barnen Timothy 4 och Alex 1 och katterna monster och Cesar
Sysselsättning: Mammaledig

Beskriv dig själv med 3 ord: lugn, snäll, rolig (tycker jag själv ha..ha..)

Placering i syskonskaran? Inga syskon, ensambarn och bortskämd ;)

Hur jag började scrappa: Jag började 2002 när Timothy var några månader. Hade kollat lite på amerikanska gallerier tidigare, men inte riktigt fattat poängen med att sätta foton på hemskt fula mönstrade papper med en massa stickers runt omkring, men helt plötsligt så började det komma massor av underbart fina layouter och då blev jag inspirerad att börja själv.


Scrapptyp: Scrappar stående och snabbt.

Min scrapstil: Har börjat scrappa mycket svartvitafoton. Inte så mycket detaljer och nästan alltid nåt i råååsa.

Hur känner man igen dina Lo? Ganska rena layouter och så några oskarpa foton på 2 skitungar ;)

Inspirationskällor: Kollar väldigt mycket i 2peasgalleriet och på andra scrapbloggar. Köper också CK och Simple Scrapbooks.

Favoritleverantör: Bazzil, Ki-memories

Vilken scrappryl kan du inte vara utan? Älskar min skärmaskin, men häftapparaten ligger inte långt efter. Nu har jag blivit helt besatt av rub-on-bokstäver i vitt också!

Mitt sämsta köp? Några stansar jag köpte i början och en del stickers som också köptes in i början.

Vad står högst på önskelistan just nu? Hm.. mera vita rubons. Basic greys tillexempel, hur snygga som helst.

Min första LO: En på Timothy på hans 6-månadersdag. Tyckte att den var sååå fin, ska leta upp den och visa den senare.

Produktion/månad i snitt: Lite olika, men ca 10 i månaden och sen lite minialbum och nåt kort då och då. Och receptswappar såklart!

Hur mycket tid lägger jag ner? Själva scrappandet går snabbt, men det blir ju ändå mååånga timmar i månaden.

Min pysselhörna: Har äntligen fått en liten vrå som inte är färdig ännu, men den ska bli.

Mål för 2006: Har inga direkta mål, ska göra färdigt några småalbum som inte är riktigt färdiga, annars bara scrappa på som vanligt. Bli bättre på journaling förresten....måste skärrpa mig på det området.

Andra fritidsintressen: Vara på landet i sommarstugan, gräva i trädgården och odla. Fotografera (nähä??!!)

*Layouterna ovan är typ de 2:a som jag gjorde, ska leta reda på min första senare.
*

Alla som vill kan ju svara på den här enkäten, alltid kul att läsa om andra tycker jag. Snodde själv frågorna från Lantisen .

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska sno de här frågorna, är det okej? :) Hoppas det!

Mikaela sa...

Ja, jag snodde dem från någon också, så det är heeelt okej. Tror jag hittade dem hos lantisen...

Maria sa...

Jag har helt fräckt norpat din enkät, hoppas det är okej! Hoppas också att man fler bloggare ska svara på frågorna, för det är intressant läsning!

Anonym sa...

Jag har också norpat enkäten, den var skoj! Upptäckte att jag faktiskt KUNDE svara på alla frågorna, det trodde jag knappt - trodde inte att jag hade nån pejl på min "stil" och så... :o)

Anonym sa...

Titta in hos mig! Jag har svarat nu.
Ha det bra.